Almergos ad otthont a királyság leghíresebb vívóiskolájának, ahol az egyetlen tősgyökeres escari párbajstílust oktatják. Az iskola a Casaforta tetején, a piactér oldalában, Adrasteia szentélyével szemközt található. Sárgára meszelt falú, mozaik mintás tetőcserepekkel díszes emeletes épület. Kerítés helyett a ház előtt földbe szúrt díszkardok jelzik a telekhatárt, de persze bárki kedvére átléphet köztük és bekopoghat Gonzalo Texera párbajmester házába.

Gonzalo Almergostól nem messze, Torrevidriera várában látta meg a napvilágot. Apja és nagyapja is a de la Cerdák szolgálatában élte le egész életét, és fiatalkorában még az ő számára is elképzelhetetlen volt, hogy ő maga ne így tegyen. Gonzalo Amando de la Cerdának, a későbbi kamarásnak köszönheti, hogy sorsa más mederbe terelődött. Amando ugyanis felfigyelt a fürge és eszes Gonzalóra, amikor apja – aki a várőrség tagja volt – fegyverforgatásra oktatta, és megtette fia párbajtársának. Így aztán Gonzalo a királyság legjobb kardforgatóitól tanulhatott, az ország egyik jövendő zászlósurának, Martin de la Cerdának az oldalán.

Csakhogy Gonzalo nem csak fürge volt, de meggondolatlan, versengő és hirtelen természetű is. Nem tudta megállni, hogy ne hencegjen tehetségével a nálánál jóval bumfordibb Martin de la Cerda előtt, és a két ifjú viszonya pár év alatt olyannyira megromlott, hogy egy este titokban kiszöktek a festett üvegablakairól híres várból, hogy titkos párbajban rendezzék nézeteltéréseiket. Martinnak esélye sem volt, de a nagyobb hibát Gonzalo vétette: a párbaj hevében súlyosan megsebesítette főnemesi pártfogója fiát. Riadalmában vissza sem nézve menekült el Escarból.

A következő húsz évben Gonzalo Texera bebarangolta Fariát. Bármerre járt is, mindenhol felkereste a leghíresebb párbajhősöket, próbára tette tudását ellenük, és csak akkor állt tovább, ha már nem volt mit tanulnia tőlük.

Hosszú barangolásai végén, egy szeles téli napon, a Bogun Konföderáció egyik sáros-koszos kisvárosában döbbent rá, hogy már bizonyára a negyvenet is betöltötte. Mikor bánatából kijózanodott, elindult haza. Útja majd egy éven keresztül tartott, akadt hát ideje rá, hogy elgyakorolja bocsánatkérése szövegét. Tudta ugyan, hogy Martin túlélte húsz évvel korábbi párbajukat, de azt is, hogy élete végéig bicegett, és vele ellentétben őneki nem adatott meg, hogy betöltse a negyvenet, amiben talán a fiatalon szerzett sérülések is közre játszottak.

Hazatérve első útja a látványosan megöregedett Amando de la Cerdához vezetett. Bevallotta bűnét, bocsánatért esedezett, majd kardját és sorsát az agg nemesúr kezébe adta.

Amando soha nem volt bosszúszomjas férfi, most is megesett a szíve a bűnbánó párbajhősön, és mindössze annyit kért a nagyhírű Gonzaló Texera mestertől, hogy unokáinak jobb tanítója legyen, mint amilyen gyakorlótársa a fiának volt.

A de la Cerda csemeték tanítása közben Gonzalo összegezte és rendszerezte tudását, és a különböző kultúrák párbajstílusaiból valami egyedit és újszerűt alkotott: a Texera-stílust. Gonzalo úgy találta, hogy a tengervidéken népszerű párbajstílusok leginkább a gyorsaságot, pontosságot és a kreativitás hangsúlyozzák, és így igencsak illenek a hozzá hasonló istenekadta tehetségekhez. A darabosabb, kevésbé kreatív ifjaknak, mint amilyen Martin de la Cerda is volt, ellenben nehézségeket okoznak. Ezért az apjukhoz hasonlóan tehetségtelen de la Cerda csemeték számára a bogun hagyományokon alapuló, szélesebb, begyakorolható mozdulatsorokból álló párbajstílust alkotott.

Módszere eredményesnek bizonyult, és bár a de la Cerdák egyikéből sem lett igazi párbajhős, de kétballábuk ellenére többször is tisztességgel helyt álltak, amikor arra volt szükség, sőt a Sámánháború forgatagában még valódi harctéri helyzetekben is kitüntették magukat.

Gonzalo Texera azóta soha nem szenvedett hiányt tanítványokban, és miután kifogyott a de la Cerdákból áttette székhelyét Almergosba – ahol egyébként maga is családapa lett – és mindenki számára nyitott, bár havonta 25 királypénzt kóstáló vívóiskolát alapított.

Texera-stílus

A stílus ismerői erősebbik kezükben espada cortantéval küzdenek, és képessé válnak a Práctica különleges cselekedet végrehajtására. A stílus mesterei Práctica végrehajtásakor támadásaik sebzéséhez +2-t adhatnak. A Párbajhős kasztú karakterek 5 Kp-ért válhatnak a stílus ismerőivé, illetve a Párbajmester I és II képességek segítségével válhatnak a stílus mestereivé.

Práctica (különleges cselekedet)

Típus: teljes körös cselekedet

Feltétel: espada cortante használata, Texera párbaj stílus ismerete

A karakter lemozoghatja Mozgásának negyedét (felfelé kerekítve) és végrehajthat egy közelharci támadást amelynek célszámához +20-at kap. A mozgás és a támadás sorrendje tetszőlegesen meghatározható. A Práctica közbeni mozgás nem vált ki alkalom szülte támadásokat.

Espada cortante

Texera mester a Práctica gyakoroltatása közben jött rá, hogy a tengervidéken népszerű kecses, vékony rapírok közel sem tökéletesek az általa elképzelt, begyakorolható párbaj technikához. Több évnyi tökéletesítés után született meg az espada cortante, ez a társaihoz képest rövidebb és tömzsibb pengével rendelkező, vágásra és szúrásra egyaránt alkalmas rapír.

Tul.KTSebzésVMSúlyManőverek
Ügyesség vagy Lelkierő7k1010Práctica
Név: Gonzalo Texera
Leírás: ichorvérű párbajhős, a Texera-stílus megalkotója
Erőnlét: 25
Ügyesség: 35
Érzékelés: 20
Karizma: 30
Intelligencia: 25
Lelkierő: 35

Életerő: 15

Mozgás: 20
ME: 6
Ismeretek
Akrobatika 20
Fegyverismeret 35
Harctéri gyakorlat 25
Kultúra 25
Megfélemlítés 20
Meggyőzés 20
Sárm 30

Max. Ichor: 4
Romlás: 1
Kezdeményezés és cselekedetek
90: 1 fő, 1 kieg.

Vért: 4 (rugalmas)
SK: 8

Támadások
Espada cortante
KT: 72
Sebzés: k10+2

VM: 4
Képességek  
Práctica: teljes körös cselekedet. Gonzalo a cselekedet során 5 métert mozoghat (ez a mozgás nem vált ki alkalom szülte támadásokat) és leadhat egy közelharci támadást (KT: 92, Sebzés: k10+4).
Villámgyors kezek: szabad cselekedet. 1 Ichorért leadhat egy közelharci támadást.
Lefegyverzés: Lefegyverzés manőver végrehajtására +2 SM-et kap.
Hajszálpontos csapások: -1-gyel kevesebb SM-ért képes túlütni.
Harci reflexek: reakcióként használható szabad cselekedet. 1 Ichorért +30 Kezdeményezés a kör végéig.