Hosszúházakból kikötőkbe, jarlok csarnokaiból hadvezérek táboraiba tartanak fáradhatatlanul a fraelig emlékezet testet öltött képviselői, a szkaldok. Énekük nyomán megelevenednek a régmúlt hősei, zenéjük elhozza a égbolton táncoló fényeket, verseik vad tombolásba kergetik a harcosokat. Szívesen látott vendégek minden uralkodói udvarban és erdei tábortűz mellett, hisz olyan tudás örökösei ők, amely nélkül talán azt is elfelejtenék Neiderheimr lakói, hogy mit jelent fraelignek lenni. Szerencsére ez a veszély nem fenyeget, hisz nincs olyan kisgyermek, aki ne tekintene rájuk csodálattal, és reménykedne benne, hogy egy napon az ő szavai is mágiával telnek meg.

Előfeltételek

Karizma min. 30, Előadás min. 10, Hangmágia min. 5

Szintenkénti értékek

12 Ip, 2 Hé, 3 Vp, 14 Kp

Vp-iből az alábbi mágiatípusokhoz tartozó varázserőt vásárolhat: Hang, Fény, Érzelem, Természet, Élet, Halál.

Ingyenes képességek

Déli fény: A képesség használatának feltétele, hogy a karakter szabad, csillagos, éjszakai égbolt alatt tartózkodjon. A képesség használata egy 1 perces Előadást igényel, ez alatt az égbolton elkezd táncolni a Déli (vagy akár Északi) Fény. A Szkald, ha az éjszaka során legalább egy órát a Déli Fény alatt tölt másnapra +1-gyel több Ichort kap vissza.

Jarlok udvarában: A karakter Karizma alapú próbáihoz (+1 SM)-et kap, ha célpontja rendelkezik a Rang képességgel.

Kitűnő emlékezet: 1 Ichorért egy emlékek felidézésével járó Intelligencia alapú próbájához (+2 SM)-et kap.

1. szint

Munkadal: A karakter énekkel, szavalással vagy zenével kíséri egy fizikai megerőltetést igénylő, monoton feladat végrehajtását. A munkát végző hallgatóság tagjai a dal időtartama alatt (+1 SM)-et kapnak az Erőnlét alapú próbáikra. 4 Kp

Berserkrsongr I: teljes körös cselekedet. A Szkald éneke, szavalása, vagy zenéje képes vad őrjöngésbe kergetni célpontjait. Amennyiben a karakter sikeres Karizma + Előadás (0) próbát tesz és sikereiből kifizeti célpontjai Mágiaellenállását, a célpontok válogatás nélküli mészárlásba kezdenek 1+SM számú körre. Ezen idő alatt a célpontok (+1 SM)-et kapnak közelharci támadásaikra, soha nem választják a Védekezés cselekedetet, és minden körben kötelesek megtámadni legalább egy élőlényt, vagy a hozzájuk legközelebbi élőlény felé kell haladniuk. A hatás időtartama alatt a célpontok nem képesek varázsolni. A hatás időtartama alatt a Szkaldnak folyamatosan énekelni, szavalni, vagy zenélni kell, amely minden körben egy kiegészítő cselekedébe kerül.
A célpont dönthet úgy, hogy nem áll ellen a karakter képességének. Ebben az esetben a Berserkersongr hatása alatt a célpont Mágiaellenállása annyival nő, mint a karakter Szkald szintjeinek a száma és a Szkald korlátlan ideig képes fenntartani a hatást. 7 Kp

Eddák ismerője: Történelem és Előadás ismeretei között eloszthat 5 pontot. Ezeket az ismereteket ezen a szinten maximum 10 ponttal fejlesztheti. 3 Kp

2. szint

Ljóð I: A karakter kiválaszhat egy varázslatot, amelyet a továbbiakban saját költeményként ad elő. Minden jelenetben az első alkalom, amikor ezt a varázslatot próbálja meg létrehozni, nem csökkenti varázsküszöbét. 3 Kp

Ivócimbora: Sárm és Mellébeszélés ismeretei között eloszthat 5 pontot. Ezeket az ismereteket ezen a szinten maximum 10 ponttal fejlesztheti. 3 Kp

Tragikus I.: ha Előadással kíséri Érzelem típusú varázslatait azok varázslási ideje min. 1 kör lesz és az időtartama annyi bónusz körrel egészül ki, amennyi a karakter Szkald szintjeinek a száma. Ezen idő alatt folytatnia kell Előadását, ami egy kiegészítő cselekedetbe kerül körönként. 4 Kp

3. szint

Farkastánc: A karakter eksztatikus táncot jár miközben fennhangon énekel vagy zenél, legalább 10 percen keresztül. 1 Ichorért a táncban részt vevő karakterek a következő jelenet első sikertelen támadáspróbáját megismételhetik. 5 Kp

Hősi lélek: főcselekedet. 1 Ichorért a szkald szavai megidézik egy fraelig hős (Hothbrodd, Starkad, Svipdagr, Sollaug…) spektrális mását, amelyik ráveti magát egy tetszőleges ellenfélre. A karakter ezt követően Karizma + Előadás (0) vagy Intelligencia + Történelem (0) próbát tesz. A célpont 1+SM*k5 Sérülést halmoz fel. 7 Kp

Lelkesítés: főcselekedet. A karakter kiválaszthat maximum annyi célpont karaktert amennyi a Karizmája tizede. 1 Ichorért a célpontok felhalmozott Sérülése -10-zel csökken. 7 Kp

4. szint

Megelevenedő legendák: A karakter a Beszédes látvány varázslatot akkor is létrehozhatja, ha nem rendelkezik Gondolatmágia varázserővel. Hangoskép és Beszédes látvány varázslatok próbáira (+1 SM)-et kap. 4 KAP

Berserkrsongr II: teljes körös cselekedet. A Szkald éneke, szavalása, vagy zenéje képes vad őrjöngésbe kergetni célpontjait. Amennyiben a karakter sikeres Karizma + Előadás (+2 SM) próbát tesz és sikereiből kifizeti célpontjai Mágiaellenállását, a célpontok válogatás nélküli mészárlásba kezdenek 1+SM számú körre. Ezen idő alatt a célpontok, ha a szkald úgy akarja, (+2 SM)-et kapnak közelharci támadásaikra, soha nem választják a Védekezés cselekedetet, és minden körben kötelesek megtámadni legalább egy élőlényt, vagy a hozzájuk legközelebbi élőlény felé kell haladniuk. A hatás időtartama alatt a célpontok nem képesek varázsolni. A hatás időtartama alatt a Szkaldnak folyamatosan énekelni, szavalni, vagy zenélni kell, amely minden körben egy kiegészítő cselekedébe kerül.
A célpont dönthet úgy, hogy nem áll ellen a karakter képességének. Ebben az esetben a Berserkersongr hatása alatt a célpont Mágiaellenállása annyival nő, mint a karakter Szkald szintjeinek a száma és a Szkald korlátlan ideig képes fenntartani a hatást. 7 Kp

Tragikus II: ha Előadással kíséri Érzelem típusú varázslatait azok varázslási ideje min. 1 kör lesz, próbájára (+1 SM)-et kap és a varázslat időtartama annyi bónusz körrel egészül ki, amennyi a karakter Szkald szintjeinek a száma. Ezen idő folytatnia kell Előadását, ami egy kiegészítő cselekedetbe kerül körönként. 4 Kp

5. szint

Ljóð II: A karakter által kiválasztott varázslat soha nem csökkenti varázsküszöbét. 7 Kp

Régi bölcsesség: A Szkald szavaival megidézi egy fraelig saga történetét legalább 1 perc hosszan, majd 1 Ichorért Intelligencia+Történelem (0) próbát tehet. A jelenet végéig egy kiválasztott ismeret bármely próbájára 1+SM személy, aki a történetet végighallgatta (+1 SM) bónuszt kap. 6 Kp

Bonyolult dalok: A karakter képessé válik az összes Hangmágia alkalmazására, akkor is, ha nem rendelkezik minden szükséges varázserővel. 8 Kp