A birodalmaknak nincsenek barátai, csak mohó szomszédai. Fennmaradásuk záloga, hogy ezeket a szomszédokat szemmel tartsák. Épp ezért Kunniától a a bogun határvidékekig a birodalmak határvidéke gyakran gyéren lakott gyepű. Senki földje, amely épp ezért mindenki gondja is egyben. A környező nagyurak számára létfontosságú, hogy a gyepű túloldaláról lesenkedő veszélyekről mindig időben értesüljenek, erről pedig ősidők óta a gyepűjárók gondoskodnak. Vadonjáró őrszemek, úttörők és határvadászok, akik, ha kell hetekig, hónapokig járják a gyepűt, és akiknek a figyelmét egyetlen vadcsapás, egyetlen magányos kém nyomai sem kerülik el.
Makacs, önálló és önellátó népek, mesterei a nyomolvasásnak, lopódzásnak, és a lovaglásnak. Ugyan nem számítanak különösebben rettegett harcosoknak, de nincs párjuk, ha az életben-maradás a cél.

Előfeltételek

Érzékelés min. 30, Vadonjárás min. 10, Nyomolvasás min. 10

Szintenkénti értékek

5 Harcérték, 14 Ismeretpont, 12 Kp

Ingyenes képességek

A mozgás ritmusa: amennyiben jól ismert állatot vagy lóhátonlévő célpontot támad (+1 SM)-et kap távolsági támadásaira. Ha nem egyértelmű, hogy egy állatot jól ismer-e Intelligencia + Állatismeret (0) próbát tehet. A próbára a lakóhelyén előforduló állatok esetében (+3 SM)-et kap.

Étlen-szomjan: kitartással kapcsolatos Erőnlét vagy Lelkierő alapú próbáikra (+1 SM)-et kapnak.

Osonó vadász I: reakcióként használható szabad cselekedet. 1 Ichorért megismételheti Lopódzás próbáját.

1. szint

Határőr: Észlelés és Nyomolvasás ismeretei között eloszthat 5 pontot. Ezeket az ismereteket ezen a szinten maximum 10 ponttal fejlesztheti. 3 Kp

Természetgyógyászat: teljes körös cselekedet. Ügyesség+Orvoslás (0) próbát tehet. A célpont felhalmozott Sérülése (1+SM) ötszörösével csökken. 5 Kp

Hangtalanul: szabad cselekedet.1 Ichorért a gyepűjáró és hátasállata a Csitt varázslatban leírtaknak megfelelően semmilyen hang forrásául nem szolgál a jelenet végéig. 4 Kp

2. szint

Végvidékeken: Vadonjárás és Lopódzás ismeretei között eloszthat 5 pontot. Ezeket az ismereteket ezen a szinten maximum 10 ponttal fejlesztheti. 3 Kp

Gyanakvó őr: a gyepűjáró egy 1 perc hosszú cselekedettel kijelöl egy 10 méter átmérőjű területet. Az egy perc végén 1 Ichorért Érzékelés+Nyomolvasás (0) próbát tehet. Ezt követően a mesélő elmondja, hogy 1+SM héten belül történt-e valami „természetellenes” vagy „furcsa” a területen. SM 5 vagy nagyobb esetén a játékos a remeklés mértékével egyenlő számú eldöntendő kérdést is feltehet az eseményt illetően. 5 Kp

Magának való: Kultúra, Lélektan és Mellébeszélés próbáikat kétszer dobják. A két eredmény közül a rosszabbik számít! -10 Kp

3. szint

Első védelmezők: Harctéri gyakorlat és Lovaglás ismeretei között eloszthat 5 pontot. Ezeket az ismereteket ezen a szinten maximum 10 ponttal fejlesztheti. 3 Kp

Fáradhatatlanul: főcselekedet. 1 Ichorért 1 napszakig a gyepűjáró és hátasállata nem érez fáradtságot, éhséget vagy szomjat. 4 Kp

Nyomok az ichorban I: szabad cselekedet. 1 Ichorért a jelenet végéig az ichor segítségével is képes nyomokat követni. Ehhez nincs szükség valódi nyomokra, ellenben a képesség ichormentes területen nem működik. A képességgel élőlény, varázstárgy vagy mágikus anyag mozgása követhető, amennyiben az élőlény, varázstárgy vagy mágikus anyag maximum 1 nappal korábban nem messzebb, mint 10 méterre tartózkodott a karakter aktuális tartózkodási helyétől. 7 Kp

4. szint

A vadon hangjai: Hangutánzás és Állatismeret ismeretei között eloszthat 5 pontot. Ezeket az ismereteket ezen a szinten maximum 10 ponttal fejlesztheti. 3 Kp

Éberen: Érzékelés tulajdonsága +3-mal nő. 8 Kp

Osonó vadász II: reakcióként használható szabad képesség. Lopódzás próbáját megismételheti. 6 Kp

5. szint

Nyomok az ichorban II: szabad cselekedet. 1 Ichorért a jelenet végéig az ichor segítségével is képes nyomokat követni. Ehhez nincs szükség valódi nyomokra, ellenben a képesség ichormentes területen nem működik. A képességgel élőlény, varázstárgy vagy mágikus anyag mozgása követhető, amennyiben az élőlény, varázstárgy vagy mágikus anyag maximum 1 hónappal korábban nem messzebb, mint 10 méterre tartózkodott a karakter aktuális tartózkodási helyétől. 4 Kp

Szívósan: szabad cselekedet. 1 Ichorért 3 Ép-t gyógyul. 7 Kp

Menekülés: reakcióként használható teljes körös cselekedet. A képesség használatának a feltétele, hogy a gyepűjáró Ép-t sebző támadás célpontja legyen. A támadás 1 Ichorért célt téveszt. A karakter ezt követően lemozoghatja teljes Mozgás értékét, és eközben nem lehet alkalom szülte támadások célpontja. 8 Kp