Minden diák nagy, világmegváltó ambíciókkal indul el a kontinens egyetemeinek egyike felé. Még akkor is, ha valójában csak a bíróságok előtti érvelés retorikai finomságait akarja elsajátítani. Vannak azonban, akiknek az elképzelései a valóságot fedik: az ichorvérűek, akik a mágia titkait tanulmányozni érkeznek a Hauet Akadémiára, Arklinába, vagy a Legfelsőbb Kollégiumba, ha kitartóan tanulnak és tehetségük valósnak bizonyul, világrengető hatalomra tehetnek szert. Belőlük varázslók, mágusok, magiszterek; az ichor igazi ismerői és mesterei lesznek; leghatalmasabbak az ichorvérűek között.

De nem mindenkinek adatik meg, hogy valóra váltsa álmait. Van, akit cserben hagy a vére és tehetsége kevésnek bizonyul. Van, akinek képességeit meghaladja a tananyag elsajátítása, vagy az egyetemi élethez való alkalmazkodás. És persze olyan is akad, aki, ha találna magában erre erőt, talán sikerrel járhatna, de a könyvtár helyett a kocsmát, az elmélet helyett a gyakorlatot részesíti előnyben.

Ők, évek meddő próbálkozása után, Bukott diákként hagyják maguk mögött az egyetemet.

Feltétel: Diák neveltetés, legalább 25-ös Intelligencia, maximum 25-ös Lelkierő

A bukott diákok ingyenes képességei 1. szinten

Az ő szemükben mindig csalódás leszek: A karakter kap 5 szabadon elkölthető ismeretpontot. Vajákos és Varázsló kasztú karakterekkel szembeni Karizma alapú próbadobásaira (-1 SM)-et kap.

Tegnap még tudtam: a kaszt első szintjén a bukott diák varázserejét Kp-kra válthatja. Minden Varázspont ellenében 2 szabadon elkölthető Kp-t kap, és minden 3. Vp után további +1-t az alábbi táblázat szerint:

1 Vp = 2 Kp4 Vp = 9 Kp7 Vp = 16 Kp
2 Vp = 4 Kp5 Vp = 11 Kp8 Vp = 18 Kp
3 Vp = 7 Kp6 Vp = 14 Kp9 Vp = 21 Kp

Varázsütésre I.: kiegészítő cselekedet. A karakter hangosan és teátrális, széles kézmozdulatokkal „varázsolni kezd” rosszabbik kezével, majd a lehető legváratlanabb pillanatban lecsap jobbik kezével. A képesség használatával azonos, vagy a következő körben végrehajtott első közelharci támadására +2 SM-et kap. A képesség használatának feltétele, hogy legyen szabad keze és támadásának célpontja lássa a karakter mozdulatait. Egy ellenféllel szemben egyszer alkalmazható képesség.

Szintenkénti értékek

A Bukott diákok a kaszt minden szintjén kapnak 14 Ip-t, 3 harcértéket és 16 Kp-t.

Megtanulhatják bármely, az adott szinten vagy alacsonyabb szinteken elérhető, képességet az alábbi listából.

1. szint

Ezt még a professzorok sem tudták a fejembe verni I.: A karakter rossz élményei olyannyira elfordították a mágiahasználattól, hogy elméje ösztönösen védelmezi magát tőle. A karakter ME-je +2-vel nő. 6 Kp

Erre még emlékszem: a karakter Külső síkok ismerete és Mágiaelmélet ismeretei között eloszthat 5 pontot. Ezeket az ismeretek ezen a szinten a szokásos 5 helyett akár 10 ponttal is fejlesztheti. 3 Kp

Enélkül nem megy: A bukott diák kiválaszthat egy varázstípust. Ezen varázslattípus egyszerű varázslatait akkor is megpróbálhatja létrehozi, ha nem rendelkezik elegendő varázserővel, ehhez azonban minden hiányzó 5 Vp-ért cserébe 1 SM-nyi varázslat hozzávalót kell elhasználnia. Az így elhasznált hozzávalók nem javítják a varázslatpróba eredményét. 7 Kp

2. szint

Varázsütésre II.: kiegészítő cselekedet. A karakter hangosan és teátrális, széles kézmozdulatokkal „varázsolni kezd” rosszabbik kezével, majd a lehető legváratlanabb pillanatban lecsap jobbik kezével.  A képesség használatával azonos, vagy a következő körben végrehajtott első közelharci támadására +2 SM-et kap. A képesség használatának feltétele, hogy legyen szabad keze és támadásának célpontja lássa a karakter mozdulatait. 3 Kp

Én ezt tanultam: a karakter Kultúra és Kézügyesség ismeretei között eloszthat 5 pontot. Ezeket az ismeretek ezen a szinten a szokásos 5 helyett akár 10 ponttal is fejlesztheti. 3 Kp

Fogalmam sincs, hogy csinálom I.: reakcióként használható főcselekedet. 1 Ichorért a karakter megpróbálkozhat egy tetszőleges varázslat létrehozásával, függetlenül attól, hogy rendelkezik-e a szükséges varázserőkkel. A kiválasztott varázslat varázslási ideje szabad cselekedet, kiegészítő cselekedet vagy főcselekedet lehet. A bukott diák próbájának nehézségére -1 SM-et kap a varázslathoz szükséges miden 5. varázserő után. 6 Kp

3. szint

Ezt még a professzorok sem tudták a fejembe verni II.: A karakter ME-je további +2-vel (vagyis összesen eddig +4-gyel) nő. 6 Kp

Tudom miről beszélek: a karakter Mellébeszélés próbáit kétszer dobhatja, és az eredmények közül ő választhat, ha hazugságait létező vagy kitalált tanulmányaihoz tudja kötni. 8 Kp

Erre nagyon oda kell figyelnem: ezentúl, ha a karakter varázslatpróbáihoz nem Intelligencia+Mágiaelmélet próbát használ, a próbára (-3 SM)-et kap. -3 Kp

4. szint

Engem nem szeret az ichor I: reakcióként használható főcselekedet. 1 Ichorért a karakter, sikeres Lelkierő + Mágiaelmélet (0) próbával 1+SM-mel csökkentheti egy varázslatpróba sikerességét. Ha célpont varázslatpróba siekeressége 0 alá csökenne a varázslat nem jön létre. 8 Kp

Tanórán kívüli tevékenységek: a karakter Lopódzás és Sárm ismeretei között eloszthat 5 pontot. Ezeket az ismeretek ezen a szinten a szokásos 5 helyett akár 10 ponttal is fejlesztheti. 3 Kp

Fogalmam sincs, hogy csinálom II.: reakcióként használható főcselekedet. 1 Ichorért a karakter megpróbálkozhat egy tetszőleges varázslat létrehozásával, függetlenül attól, hogy rendelkezik-e a szükséges varázserőkkel. A kiválasztott varázslat varázslási ideje szabad cselekedet, kiegészítő cselekedet vagy főcselekedet lehet. A bukott diák próbájának nehézségére -1 SM-et kap a varázslathoz szükséges miden 10. varázserő után. 4 Kp

5. szint

Ezt még a professzorok sem tudták a fejembe verni III.: A karakter ME-je további +2-vel (vagyis összesen eddig +6-tal) nő. 6 Kp

Hozzászoktam a csalódásokhoz: a karakter Lelkiereje +3-mal nő. 8 Kp

Engem nem szeret az ichor II: reakcióként használható főcselekedet. 1 Ichorért a karakter, sikeres Lelkierő + Mágiaelmélet (0) próbával 1+SM-mel csökkentheti egy varázslatpróba sikerességét. Ha célpont varázslatpróba siekeressége 0 alá csökenne a varázslat nem jön létre. Ezentúl arra is képes, hogy Ichort használó képességet vagy cselekedetet hatástalanítson, de ehhez sikeres Lelkierő + Lélektan (célpont ME-je) próbát kell tennie. 5 Kp

Minden további szinten: Az előző szintek képességei közül bármelyik, amit még nem vett.