Minden diák nagy, világmegváltó ambíciókkal indul el a kontinens egyetemeinek egyike felé. Még akkor is, ha valójában csak a bíróságok előtti érvelés retorikai finomságait akarja elsajátítani. Vannak azonban, akiknek az elképzelései a valóságot fedik: az ichorvérűek, akik a mágia titkait tanulmányozni érkeznek a Hauet Akadémiára, Arklinába, vagy a Legfelsőbb Kollégiumba, ha kitartóan tanulnak és tehetségük valósnak bizonyul, világrengető hatalomra tehetnek szert. Belőlük varázslók, mágusok, magiszterek; az ichor igazi ismerői és mesterei lesznek; leghatalmasabbak az ichorvérűek között.

De nem mindenkinek adatik meg, hogy valóra váltsa álmait. Van, akit cserben hagy a vére és tehetsége kevésnek bizonyul. Van, akinek képességeit meghaladja a tananyag elsajátítása, vagy az egyetemi élethez való alkalmazkodás. És persze olyan is akad, aki, ha találna magában erre erőt, talán sikerrel járhatna, de a könyvtár helyett a kocsmát, az elmélet helyett a gyakorlatot részesíti előnyben.

Ők, évek meddő próbálkozása után, Bukott diákként hagyják maguk mögött az egyetemet.

Feltétel: Diák származás, legalább 2-es Intelligencia, maximum 2-es Lelkierő

A bukott diákok ingyenes képességei 1. szinten

Az ő szemükben mindig csalódás leszek: A karakter kap 2 szabadon elkölthető ismeretpontot. Vajákos és Varázsló kasztú karakterekkel szembeni Karizma alapú próbadobásainak a célszáma +1-gyel nagyobb.

Tegnap még tudtam: a kaszt első szintjén a bukott diák maximális Varázspontjait Kp-kra válthatja. Minden Varázspont ellenében 1 szabadon elkölthető Kp-t kap, és minden 3. Vp után további +1-t az alábbi táblázat szerint:

1 Vp = 1 Kp4 Vp = 5 Kp7 Vp = 9 Kp
2 Vp = 2 Kp5 Vp = 6 Kp8 Vp = 10 Kp
3 Vp = 4 Kp6 Vp = 8 Kp9 Vp = 12 Kp

Varázsütésre I.: kiegészítő cselekedet. A karakter hangosan és teátrális, széles kézmozdulatokkal „varázsolni kezd” rosszabbik kezével, majd a lehető legváratlanabb pillanatban lecsap jobbik kezével. A képesség használatával azonos, vagy a következő körben végrehajtott első közelharci támadására +10 KT-t kap. A képesség használatának feltétele, hogy legyen szabad keze és támadásának célpontja lássa a karakter mozdulatait. Egy ellenféllel szemben egyszer alkalmazható képesség.

A Bukott Diák, mint induló kaszt

1.szinten, ha még nem rendelkezik egyetlen másik kaszttal sem, a Bukott Diák megkapja az alábbi ismereteket. Az itt felsorolt értékek összeadódnak a karakter származásából és neveltetéséből származókkal.

Lopódzás 1
Kézügyesség 1
Kultúra (bármilyen városi) 1
Külső síkok ismerete 1
Mágiaelmélet 1
Mellébeszélés 1
Sárm 1

Megkapja továbbá az alábbi képességet:
Nyelvismeret (tetszőleges nyelv)

Az alábbi induló felszereléssel rendelkezik:
2 öltözet egyszerű ruházat
Szabadon választott szerencsejáték
Tetszőleges tőr vagy kés
Varázslat alapanyagok 1 tengeri arany értékben
Félbehagyott jegyzetek
1 tengeri arany

      Szintenkénti értékek

      A Bukott diákok a kaszt minden szintjén eloszthatnak 3 pontot ismereteik és 3 pontot harcértékeik között, valamint kapnak további 8 Kp-t.

      Megtanulhatják bármely, az adott szinten vagy alacsonyabb szinteken elérhető, képességet az alábbi listából.

      1. szint

      Ezt még a professzorok sem tudták a fejembe verni I.: A karakter rossz élményei olyannyira elfordították a mágiahasználattól, hogy elméje ösztönösen védelmezi magát tőle. A karakter ME-je +2-vel nő. 2 Kp

      Erre még emlékszem: a karakter Külső síkok ismerete és Mágiaelmélet ismeretei között eloszthat 2 pontot. 1 Kp

      Enélkül nem megy: a képesség felvételének feltétele, hogy a karakter maximális Varázspontjainak a száma 0 legyen, és az később sem haladhatja meg a 0-t. A karakter próbadobás nélkül varázsolhat varázslat hozzávalókból, de varázslatainak költsége nem haladhatja meg a karakter Bukott diák szintjeinek tízszeresét. -3 Kp

      2. szint

      Varázsütésre II.: kiegészítő cselekedet. A karakter hangosan és teátrális, széles kézmozdulatokkal „varázsolni kezd” rosszabbik kezével, majd a lehető legváratlanabb pillanatban lecsap jobbik kezével.  A képesség használatával azonos, vagy a következő körben végrehajtott első közelharci támadására +10 KT-t kap. A képesség használatának feltétele, hogy legyen szabad keze és támadásának célpontja lássa a karakter mozdulatait. 3 Kp

      Én ezt tanultam: a karakter Kultúra (bármilyen városi) és Kézügyesség ismeretei között eloszthat 2 pontot. 1 Kp

      Fogalmam sincs, hogy csinálom I.: reakcióként használható főcselekedet. 1 Ichorért a karakter létrehozhat egy maximum 12 Vp költségű, maximum teljes kör varázslási idejű varázslatot, a költség kifizetése nélkül. A varázslat bármely típusba tartozhat, de szintje nem haladhatja meg a karakter Bukott Diák szintjeinek a számát. 4 Kp

      3. szint

      Ezt még a professzorok sem tudták a fejembe verni II.: A karakter ME-je további +2-vel (vagyis összesen eddig +4-gyel) nő. 2 Kp

      Tudom miről beszélek: a karakter Mellébeszélés próbáihoz Karizmája dupláját (min. +2) adhatja hozzá, ha hazugságait létező vagy kitalált tanulmányaihoz tudja kötni. 2 Kp

      Erre nagyon oda kell figyelnem: ha a karakter a verbális vagy manuális komponensek elhagyásával varázsol Mágiaelmélet próbájának célszáma +3-mal nő. -2 Kp

      4. szint

      Engem nem szeret az ichor I: reakcióként használható főcselekedet. 1 Ichorért a karakter, sikeres Lelkierő + Mágiaelmélet (7+a varázslat szintje) próbával hatástalaníthat egy varázslatot. 5 Kp

      Tanórán kívüli tevékenységek: a karakter Lopódzás és Sárm ismeretei között eloszthat 2 pontot. 1 Kp

      Fogalmam sincs, hogy csinálom II.: reakcióként használható főcselekedet. 1 Ichorért a karakter létrehozhat egy maximum 30 Vp költségű, maximum teljes kör varázslási idejű, varázslatot, a költség kifizetése nélkül. A varázslat bármely típusba tartozhat, de szintje nem haladhatja meg a karakter Bukott Diák szintjeinek a számát.  4 Kp

      5. szint

      Ezt még a professzorok sem tudták a fejembe verni III.: A karakter ME-je további +2-vel (vagyis összesen eddig +6-tal) nő. 2 Kp

      Hozzászoktam a csalódásokhoz: a karakter Lelkiereje +1-gyel nő. 3 Kp

      Engem nem szeret az ichor II: reakcióként használható főcselekedet. 1 Ichorért a karakter, sikeres Lelkierő + Mágiaelmélet (7+a varázslat szintje) próbával hatástalaníthat egy varázslatot, vagy Lelkierő + Lélektan (12) próbával egy Ichort használó képességet vagy cselekedetet. 5 Kp

      Minden további szinten: Az előző szintek képességei közül bármelyik, amit még nem vett.