Tapasztalati és szakrális varázshasználó kaszt

Feltétel: Legalább 5 szint valamelyik alapkasztból.

A derasi Fellegvár ritkán használt öregtornyának legfelső emeletén van egy terem, amelybe még a királyi tanács tagjai is csak évente egyszer tehetik be a lábukat. A terem közepén álló asztal mellé állított székek mindegyikének háttámláján családi címerek és jelvények faragványai jelzik a szék gazdáját: Hugo Angel Medicaneli, Diulio Zacombe, Hector Atenas; legendás hősök mindahányan.

            A legnagyobb, legdíszesebb, trónszerű széknek azonban már nincs gazdája: a Girondák ágaskodó oroszlánja díszeleg rajta, mögötte Xenaro herceg díszes páncélja áll őrt, előtte az asztalon megsárgult papírokon gyásszal terhes levelek, felajánlások és apró emlékek tornyosulnak.

            A Büszke Oroszlánok terme ez, egy talán száz tagot számláló bajtársi társaságé, amelynek tagjai Xenaro herceg, az Ifjú Oroszlán nyomdokain járva a kalandok és hősiesség oltárán áldozzák fel életüket. A társaság vezetői, a herceg egykori kísérői ebben a teremben gyűlnek össze Xenaro herceg nevenapján, hogy új tagokat avassanak, új vállalásokat tegyenek, és megvitassák ügyeiket. Egykor összetartó és szoros szövetségük szálai azonban az évek során meglazultak, a tagjaik a szélrózsa minden irányában szétszéledtek új kalandok és kihívások nyomában járva. Az Ifjú Oroszlán napját leszámítva már csak ritkán gyűlnek össze. De téved, aki azt gondolja, ez a széthúzás jele lenne: ha a társaik közül keveredik valaki bajba, vagy a Gironda dinasztia egy tagját fenyegeti veszély, kérés nélkül is a megsegítésükre sietnek.

Xenaro Gironda, az Ifjú Oroszlán

Büszke Oroszlánná lenni minden escar ifjú álma, de csak keveseknek adatik meg. Nem elég hozzá tehetségesnek vagy tapasztaltnak lenni, önfeláldozó hősiességgel kell kiérdemelni azt. A társaság tagjává lenni nem egyszerűen egy szervezethez tartozást jelent, hanem egyfajta erkölcsi hozzáállást és egyedi világlátást: a szervezet tagjai soha nem ülnek a babérjaikon, nem utasítják vissza a kalandot, nem futamodnak meg a veszély elől és hagynak válasz nélkül segélykérést.

A Büszke Oroszlánok ingyenes képességei 1. szinten

Együtt a bajban: A szervezet tagjai mindig számíthatnak egymás segítségére. A karakter másik Büszke Oroszlánt feleannyi Kp-ért fogadhat szövetségesének.

Barangolás: a Büszke Oroszlánokat legyűrhetetlen kalandvágyuk gyakran csábítja új és korábban ismeretlen vidékekre, és így aztán kénytelenek hamar megtanulni elboldogulni mindenhol. A kaszt első szintjén a Büszke Oroszlánok két új nyelvet tanulhatnak ingyen.

Odaadás: reakcióként is használható szabad cselekedet. Az oroszlán 1 Ichorért „átvállalhatja” egy célpont karakter Ép sérülésének egy részét, így azt a célpont helyett ő szenvedi el. Egyszerre maximum annyi Ép sérülést vállalhat át, mint Lelkierejének a duplája (min. 2).

Hugo Angel Medinaceli, országnagy, lovag

Vásárolható értékek

A Büszke Oroszlánok a kaszt minden szintjén a következő pontértékeket kapják:  5 harcértéket, 2 ismeretpontot és 7 Kp-t. Kp-it a következő módokon költheti el:

A Büszke Oroszlánok bármely szinten megvásárolhatják a Fegyverspecialista és Fegyvermester képességeket, valamint megtanulhatják az adott szinten vagy alacsonyabb szinteken elérhető képességet az alábbi listából.

SzintVálasztható képességek
1Mindig van esély I.: 1 KpIgazságos küzdelem: 3 KpBarátságos arc: 1 Kp
2Nem adom fel: 3 KpBármi kitelik tőle I.:4 KpInspiráló szavak I.: 4 Kp
3Mindig van esély II.: 1 KpHadvezetés I.: 1 KpIsmerősök: 2 Kp
4Legenda: 2 KpBármi kitelik tőle II.: 2 KpInspiráló szavak II.: 2 Kp
5Mindig van esély III.: 1 KpHadvezetés II.: 2 KpBarátok és csodálók: 2 Kp

Képességek leírása

1 .szint

Mindig van esély I.: a Büszke Oroszlánok nem ismernek legyőzhetetlen ellenfelet, és olykor-olykor úgy tűnik, hogy számukra tényleg nem létezik ilyen. A karakter támadásai mindig sikeresnek számítanak, ha a támadásdobásuk meghaladja a 80-at, függetlenül a célpont aktuális Vé-jétől. 1 Kp

Igazságos küzdelem: a karakter nem szenvedi el a túlerőből fakadó negatív módosítókat, függetlenül attól, hogy hány közelharci támadás célpontja volt már az adott kör során. Amennyiben a karakter a Magányos harcos képességgel is rendelkezik, és két harci köre között legalább 4 közelharci támadás célpontja volt körének kezdetén visszakap +5 Vé-t. 3 Kp

Barátságos arc: a karaktert sokan találják első ránézésre megbízhatónak és előfordul, hogy akár vadidegenek is leszólítják, hogy segítséget kérjenek tőle. Ezzel együtt könnyedén lopja magát mások szívébe és beszélgetőtársai ösztönösen hajlanak rá, hogy higgyenek neki. Sárm és Meggyőzés ismeretei között eloszthat 2 ismeretpontot. 1 Kp

Diuliu Zacombe, roccamarei bajkeverő, udvari fővadász

2 .szint

Nem adom fel: reakcióként is használható szabad cselekedet. A képesség akkor használható, ha a karakter 0 Ép-re kerülne. 1 Ichorért a karakter aktuális Ép-inek a száma annyi lesz, mint a karakter Lelkiereje (min. 1). A Kiszolgáltatottság és Cselekvőképtelenség elkerülésére tett mentődobásaihoz +2 járul. 3 Kp

Bármi kitelik tőle I.: a Büszke Oroszlánok olykor önmagukat is meglepik, és szinte napi szinten határozzák újra, hogy hol fekszik képességeik igazi határa. 1 Ichorért bármely próbájukhoz hozzáadhatják a Lelkierejüket (min. 2) is. 4 Kp

Inspiráló szavak I.: kiegészítő cselekedet. A karakter szavai és személyiségének ereje megacélozza a szövetségesei akaratát, inspirációval tölti el szívüket. 1 Ichorért célpont karakter következő ismeretpróbáját vagy támadás dobását megismételheti. 4 Kp

Hector Atenas, a Sámánháború mártírja

3 .szint

Mindig van esély II.: a Büszke Oroszlánok azt vallják, hogy minél erősebb az ellenfél annál dicsőbb a győzelem. A karakter támadásai mindig sikeresnek számítanak, ha a támadásdobásuk meghaladja a 70-et, függetlenül a célpont aktuális Vé-jétől. 1 Kp

Hadvezetés I.: kiegészítő cselekedet. A karakter képes hatásosan irányítani és parancsaival segíteni a mellette harcolókat. Amennyiben sikeres Intelligencia + Harctéri gyakorlat (10) próbát tesz képes tanácsokkal ellátni a szövetségeseit és a Harctéri gyakorlatnál leírt módon csökkenteni az őket súlytó negatív harcérték módosítók egyikét. A hatás továbbra is csak egyetlen harci helyzetből fakadó egyik harcérték-hátrányra vonatkozik, ám az ismeretnél leírtakkal ellentétben célpontja minden szövetséges, akire a harc során az adott módosító vonatkozik és hallja az oroszlán szavait. 1 Kp

Ismerősök: a karakter egy napszak ráfordításával információkat gyűjthet kiszemelt célpontjával kapcsolatban – legyen az egy személy, egy intézmény, egy épület vagy épp egy legenda. A képesség használatakor a mesélő titokban Intelligencia próbát dob a karakter számára melynek értéke határozza meg milyen információt sikerül a karakternek gyűjtenie:
3 vagy kevesebb: a karakter információi megbízhatatlanok, a mesélő hamis információval látja el a karaktert.
4-5: a karakter csak alapvetően használhatatlan új információkat tud megszerezni.
6-8: a mesélő általa szabadon választott, de hasznos információkkal látja el a karaktert.
9 vagy több: a játékos feltehet a mesélőnek 3 konkrét kérdést, amennyiben a kérdésekre a mesélő szerint bárki, akivel a karakter kapcsolatba kerülhet a nap folyamán, képes lenne válaszolni, a mesélő a kérdéseket megválaszolja. 2 Kp

Ilbuchin Atenas, gyógyító, a Sámánháború mártírja

4 .szint

Legenda: a Büszke Oroszlánok Xenaro herceg nyomdokain járnak abban is, hogy személyes hírnevük ápolása szinte minden másnál fontosabb számukra, és értenek hozzá, hogy másokat is hírnevük hatása alá vonjanak. Általánosságban elmondható, hogy az NJK-k ennek megfelelő csodálattal kezelik őket. A képesség felvételekor Előadás, Sárm, Meggyőzés és Megfélemlítés ismereteik +1-el nőnek. 2 Kp

Bármi kitelik tőle II.: bár a Büszke Oroszlánok többsége a kardforgatásban jeleskedik, azért akadnak közöttük varázshasználók is, és rájuk épp annyira jellemzőek a meglepő teljesítmények, mint bajtársaikra. Naponta egyszer, amikor egy varázslat költségének kifizetése után 0 Vp-re, vagy Hit-re kerülnének visszakapják a varázslat teljes költségének felét. 2 Kp

Inspiráló szavak II.: kiegészítő cselekedet.  A karakter mesterien használja szavai és személyiségének erejét szövetségeseinek inspirálása. 1 Ichorért mindenki, aki tisztán hallja és érti a karakter szavait következő ismeretpróbáját vagy támadás dobását megismételheti. 2 Kp

Seren

5 .szint

Mindig van esély III.: a karakter ellenféltől függetlenül mindig az esélyesek magabiztosságával bocsátkozik harcba. A karakter támadásai mindig sikeresnek számítanak, ha a támadásdobásuk meghaladja a 60-at, függetlenül a célpont aktuális Vé-jétől. A 90 feletti dobás pedig mindig Túlütésnek számít a karakter számára, függetlenül a célpont aktuális Vé-jétől. 1 Kp

Hadvezetés II.: kiegészítő cselekedet. A tapasztalt Büszke Oroszlánok ösztönösen átlátják a csatateret, és még a leghátrányosabb helyzetből is képesek előnyt kovácsolni. Az oroszlán kiválaszthat egy harcétéket (KT, TávT, max. Vé). Amennyiben sikeres Intelligencia + Harctéri gyakorlat (10) próbát tesz képes tanácsokkal ellátni a szövetségeseit és tanácsait halló szövetségesei a sikeresség mértékével egyező bónuszt kapnak a kiválasztott harcértékre a harc végéig. Egy harcban egy harcértéket csak egyszer választhatja képességének célpontjának. 2 Kp

Barátok és csodálók: a karakter közismert és általában csodálattal kezelt személyiség. Minden kaland során egyszer a karakter támogatást kaphat az őt csodálóktól, ami a vagyontárgyaktól az információn át a fizikai támogatásig bármi lehet, amiben a karakter és a mesélő meg tudnak egyezni. Vagyoni segítség esetén a vagyontárgy vagy pénz értéke nem haladhatja meg a 25 tengeri aranyat. Ezen az egyszeri, nagyobb értékű és jelentősebb támogatáson túl is gyakran tapasztalja a karakter a környezetében tartózkodók csodálatának különböző megnyilvánulásait, sajnos még akkor is, amikor ez nincs előnyére. 2 Kp

További szinteken

Bármely képesség az előző szintekről, amelyet még nem vett fel.