A Tíztőrök valaha a derasi rémálmok legfélelmetesebb szereplői voltak, és hírük a királyság határain túlra is eljutott. Mostanra a szervezet megtört, fennmaradásért küzdő árnyéka csupán egykori önmagának, amely a dicső múlt hagyományaihoz való visszatérésben keresi ismételt felemelkedésének zálogát.

A Tíztőrök mintegy négyszáz éves múltra tekinthetnek vissza nosztalgiával és büszkén. Ha saját elbeszéléseiknek hinni lehet, akkor Eutelo Padron hívta be őseiket a városba. Hogy honnan érkeztek, azt már ő maguk sem tudják, és az alapítókra is csak sorszámokként emlékeznek, egyszerűen csak Tőrök voltak, egytől tízig. Azért jöttek, hogy véget vessenek egy dinasztiának.

Eutelo Escart – a zsoldosvezérből lett hódítót, hódítóból lett királyt, királyból lett dinasztialapítót – méltatlan örökösök követték a trónon. Az Escar dinasztia összes többi tagját így is ismeri az emlékezet: Méltatlan Escarok. Céltalan háborúk, kiprovokált lázadások, rövid uralkodások és zavaros hatalomváltások jellemezték az uralmukat, I. Eutelo öröksége pedig egyre sorvadozott, egyre fogyatkozott. Ennek az áldatlan állapotnak vetettek véget Eutelo Padron kérésére a Tíztőrök. Az Escar dinasztiának magva szakadt, a királyság hajóját biztos révbe vezették a Padronok, a Tíztőrök pedig megtelepedtek Derasban.

Régebb óta Deras lakói tehát, mint a Barna Hiénák, és tevékenységüket egy király meggyilkolásával kezdték, érthető hát, ha sem a városőrség, sem a királyi testőrség kegyeiben nem óhajtanak járni. Lopni, hazudni, csempészni, garasokat hajszolni, mindez alatta van a Tíztőrök méltóságának. Ami azt illeti, alighanem sértésnek vennék, ha bárki tolvajnak nevezné őket. Hatalmuk alapja sokáig nem a bármi áron harácsolt vagyon, hanem egyedülálló képességeik áruba bocsátása volt. Ritkán ártották magukat kisstílű üzletekbe, de ha kényelmetlenné vált üzlettársakat kellett eltüntetni, netalán veszélyes riválisok ellen volt szükség védelemre, Deras jól értesült lakói tudják kihez forduljanak. Szolgálataikért cserébe azonban a Tíztőrök nem csak csengő királypénzeket kérnek, de részesedést is a megsegített egyén vagy vállalkozás minden eljövendő haszonából. Így aztán, bár a mindennapi üzletmenetbe nem ártják bele magukat, de Deras számos jólmenő vállalkozásának sikeréből hasznot húztak, sokszor emberöltőkön át.

A Tőrök célpontjává válni egészségtelen szórakozás volt, de szerencsére keveseknek kellett ettől a végtől tartaniuk. Nem pusztán szolgálataik árát kérték meg, de meg is válogatták kivel hajlandóak üzletet kötni. Új megbízást a szervezet csak akkor fogadott el, ha legalább egyikük önként jelentkezett a feladat elvégzésére, és egyikük sem ellenezte a vállalást. Eleinte, amikor a Tíztőrök még tettre kész és feltörekvő társaság volt, állítólag alig akadt olyan lehetetlen vagy visszataszító feladat, amelynek elvégzésére nem álltak volna sorban a Tőrök. Idővel azonban kövérre és puhára híztak korábbi munkáik gyümölcsein. Az évszázadok során összegyűjtött részesedések haszna kockázatmentes kényelmet biztosított a számukra. Mindez a fennálló rend védelmezőivé tette az egykori királygyilkosokat. Újabban a felkérések töredékét hajlandóak magukra vállalni, még ha akad is közöttük olyan, aki hajlandó lenne elvállalni a feladatot – mégpedig többnyire Tercera Daga, a Harmadik Tőr -, szinte mindig akad olyan a Tőrök között, aki a szervezet érdekeire nézve hátrányosnak érzi a túlzott felfordulást, vagy csak a Tíztőrök hírnevét féltik az esetleges kudarctól.

Vajákosvas tőrök
mestermunka, mágikus anyag

KT: 8   TávT: 4   : 8   Sebzés: k6+2   Sérüléspontok: -10

Képességek:
Tartós: Minimális sérüléspontjainak száma -10.
Felruházható: Bármikor felruházható egy tetszőleges varázslattal, amelyet a tőr használója a későbbiekben a felruházáskor meghatározott módon vagy körülmények hatására hívhat elő. A felruházáskor a varázslat minden paraméterét (erősség, célpontok száma, időtartam, stb…) meg kell határozni, és a költségét ki kell fizetni. A tőr a varázslatot korlátlan ideig képes magában őrizni, de használatot követően ismételt felruházásra sorul. Ha a tőr nincs felruházva egyetlen varázslattal Sebzése +2-vel nő.

Ahogy nevük is mutatja, mindig pontosan tíz teljes jogú tagja volt a társaságnak, akiket nemes egyszerűséggel csak Tőröknek hívnak. Az elnevezés nem a véletlen műve, annak idején a Derasba hívott orgyilkosok vajákosvasból kovácsolt, mestermunka tőrökkel felszerelve érkeztek az Aguja-félsziget vad és elmaradott vidékére. Ezek az egymástól szinte megkülönböztethetetlen fegyverek azóta is féltve őrzött kincsei a Tíztőröknek.  A szervezet fennmaradásának biztosítására minden Tőr két tanítványt, vagy ahogy ők hívják őket, két Pengét vett maga mellé, hogy amikor eljön a napja az egyikük átvegye a helyét. A másiknak pusztulnia kellett, méghozzá vetélytársa kezétől. Előszeretettel válogattak tanítványokat a kikötő csatornáiban megbújó ichorérintett páriák sorai közül, és legendás mestereik között szinte csak ichorvérűeknek jut hely. Otthonukul is a csatornák rejtekét választották, bár, hogy pontosan merrefelé azt csak ők tudták – egészen addig, amíg a feltörekvő Fattyak rájuk nem akadtak és ki nem füstölték őket onnan.

A Tíztőrök bukása hirtelen volt, de nem előzmény nélküli. Mint előtte már sokan mások, Tercera is sokszor és egyre ingerültebben fogalmazta meg kritikáit arról, amivé szerinte a klán korcsosult. Idősebb társai iránt a tisztelet legcsekélyebb jelét sem mutatva fröcsögte a Tőrök arcába: kicsorbult az életek, és ha nem változtattok, a Tíztörők neve a feledés homályába fog veszni.

Azonban nehéz szembenézni saját gyarlóságunkkal. A többi Tőr szerint az eredmények és a történelem őket igazolták. Az elhamarkodott harciasság, vaktában rohanni a kihívásokba csak kockáztatná mindazt, amit őseik elértek. Így aztán hiába keresték meg őket hatalmasságok, ajánlottak fel vagyonokat kereskedők, kértek tőlük segítséget elismert művészek és tudósok kellemetlenné vált ismerőseik és riválisaik ellenében, a válasz szinte mindig az elutasítás volt. Az elmúlt évtizedekben a Tőrök egyre inkább csak kisstílű helyi ügyekben vállaltak megbízásokat, és csak akkor, ha egyértelmű volt, ha ezzel saját érdekeiket is előmozdítják, ha csekély kockázattal új érdekeltségekre tehettek szert, vagy ha már meglévő érdekeltségeik további sikerét biztosíthatták be evvel. Vagyis, a Harmadik Tőr szavaival élve, a Tíztőrök a rettegett és rejtélyes orgyilkosklán gúnyája alatt pöffeszkedő maffiává lett.

A Fattyak feltűnése a derasi alvilágban vajmi kevéssé érdekelte őket. Ugyan mikor hírül vette a Fattyak toborzását a derasi ichorérintettek között, a mindig harcias Tercera azonnal a felkutatásukra és megbüntetésükre indult volna, idősebb és tekintélyesebb klántársai türelemre intették: a tolvajbandák jönnek és mennek, rendezzék el a dolgot egymás között az Árnyak és a Fattyak, úgyis lesz majd utánuk más, aki a győztest viadalra hívja. Úgy gondolták a Tíztőröknek méltóságon aluli lenne egyáltalán tudomást venni erről a feltörekvő és ismeretlen kis kellemetlenségről. Nem volt igazuk.

Rejtély, hogy a Fattyak hogyan találtak rá a Tíztőrök otthonára, de jól időzítettek. Meglepetésszerű támadásuk napján a küldetésben járó Tercera kivételével minden Tőr a csatornákban tartózkodott. A harc egyoldalú volt, a mészárlás kegyetlen, a Fattyak szörnyszülött katonái ellenében nem sok esélye volt az egykor dicső bérgyilkosok leszármazottainak. A jelen lévő Tőrök és Pengék mind egy szálig odavesztek, a Fattyak pedig rátették a kezüket a Tíztőrök mesés kincseire és befészkelték magukat a Tőrök egykori otthonába.

De a Tíztőrök története csak most kezdődik. A Harmadik Tőr, mikor hírül vette társai szörnyű végzetét a felesleges gyász helyett azonnal a tettek mezejére lépett. Csodával határos módon sikerült megkaparintania a klán legendás fegyvereit a győzelem mámorában fetrengő Fattyaktól, majd maga mellé gyűjtött kilenc régi és új Pengét. Arcán eltökélt mosollyal tekint a jövőbe, végre eljött az ideje, hogy az új Első Tőr félelmet nem ismerő és gátlástalan vezetésével a Tőrök megszabaduljanak az évszázados rozsdától.

Primera Daga, az Első Tőr
Tíztőrök vezetője, fejvadász

Erőnlét: 1
Ügyesség: 3
Érzékelés: 2
Karizma: 2
Intell.: 2
Lelkierő: 1

Életerő: 12
Mozgás: 25
ME: 9

Max. Ip: 11
Varázslat
Ichorkór




Ismeretek
Akrobatika 3
Álcázás 6
Atlétika 4
Észlelés 3
Harctéri gyak. 4
Lopódzás 6
Mágiaelm. 2
Megféleml. 3
Mellébesz. 5
Nyomolv.: 3
Sárm 2





Harctérkek
Cselekedetek: 1/1

Vért: 2
SK: 6

: 5

Támadások
Vajákosvas tőr
KT: 45
TávT: 15
Sebzés: k6+3

Max. Vé: 95

Képességek:
Arcok III.: naponta egyszer, reakcióként is használható szabad cselekedet. Primera arcvonásai, hangja, általában véve megjelenése megváltozik, elmosódik. Mindenkinek, aki őt megfigyeli Érzékelés + Észlelés (11) próbát kell dobnia. Aki a próbát elvéti nem képes felidézni Primera valódi megjelenését, és mindenkinek, aki a próbát elvétette máshogy fog élni az emlékezetében a megjelenése. A hatás 5 percig áll fenn.
Gyors halál II.: fegyveres támadással elért túlütései sebzéséhez +1k6 sebzés járul.
Gyilkos ösztön: Primera jól tudja, hogy a kínálkozó esélyt gyorsan és kíméletlenül ki kell használni. Ha olyan célpontot támad, aki a megelőző körben egyik cselekedetével sem védekezett Primera túlütés küszöbe -10-zel csökken. Egyéb módosítók nélkül tehát túlütés küszöbe nem védekező ellenfél ellen 40 lesz.
Pengevihar: nem szenvedi el a -10 KT módosítót a kiegészítő cselekedettel végrehajtott támadások esetén.
Váratlan halál: Meglepetésszerű támadás esetén a túlütés küszöbe -20-szal csökken. Egyéb módosítók nélkül tehát Meglepetésszerű támadás esetén Primera túlütés küszöbe 30 lesz. (Ha tehát Meglepetésszerű támadást hajt végre nem védekező ellenféllel szemben a túlütés küszöbe mindössze 20.)
Bordák közé: Amennyiben hátulról támad KT-je +20-szal nő a szokásos +10 helyett.

Pengék
Primera Daga tanítványai

Erőnlét: 1
Ügyesség: 2
Érzékelés: 0
Karizma: 0
Intell.: 0
Lelkierő: 1

Életerő: 12
Mozgás: 20
ME: 5






Ismeretek
Akrobatika 2
Álcázás 2
Atlétika 2
Észlelés 1
Lopódzás 4
Mellébesz. 3









Harctérkek
Cselekedetek: 1/1

Vért: 2
SK: 6

: 2

Támadások
Stiletto
KT: 25
TávT: 5
Sebzés: k6+1

Max. Vé: 80

Képességek:
Gyors halál I.: egy jelenetben egyszer, reakcióként is használható szabad cselekedet. Fegyveres támadással elért túlütései sebzéséhez +1k6 sebzés járul.
Gyilkos ösztön: Ha a Pengék olyan célpontot támadnak, aki a megelőző körben egyik cselekedetével sem védekezett túlütés küszöbük -10-zel csökken. Egyéb módosítók nélkül tehát túlütés küszöbük nem védekező ellenfél ellen 40 lesz.
Pengevihar: nem szenvedik el a -10 KT módosítót a kiegészítő cselekedettel végrehajtott támadások esetén.

Kalandötlet
Almeyque Tasina igen szerencsés kereskedő volt, akinek ugyan számos vállalkozása balsorsra jutott, mégis mindig volt pénze a fényűzésre. Takaros udvarházat tartott fenn a város szívében, amelyet a legjobb művészek alkotásai díszítettek, és ahol messze földön híres lakomákon szórakoztatta a város előkelőit. Tasina úrnak azonban pár hete nyoma veszett, és azóta szolgálói elhordták szépséges otthona értékeit.
Juancho volt az egyedüli a szolgálói között nem vett részt a fosztogatásban, társai gúnyolódó heccelése ellenére sem. Jó oka volt rá: közülük egyedül ő sejtette, hogy gazdájuk vagyona honnan származik. Tasina úr ugyanis nem volt más, mint a Hatodik Tőr, Juancho pedig nem szívesen lett volna a többi szolga helyében, amikor a uraság hazatér. De teltek a napok, majd a hetek és Tasina úr nem tért haza. Mikor Juancho végre megneszelte, hogy mi történt a Tíztőrökkel a könnyű préda már veszendőbe ment. Némi kutakodás után azonban az udvarház alatt titkos járatokat és rejtett szobákat talált. Őt azonban nem ejtették a fejére, ezért úgy döntött inkább nem szeretné a rettegett Tíztőrök csapdáinak rosszabbik végén találni magát.
Helyette mindenre kapható kalandorokat keresett magának, akik segítségére lehetnek, és kutakodása idővel elvezette őt a karakterekhez. Eleinte megy is minden, mint a karikacsapás, a karakterek – sokszor talán saját magukat használva tűpárnának – egymás után hatástalanítják a Hatodik Tőr elmés csapdáit. Ekkor azonban hangokat hallanak az épületből.
A Hatodik Tőr elrejtett kincseinek híre, Juanchonak hála, eljutott végre Primerához, ők pedig úgy gondolják a kincsek őket illetik. Vajon sikerül a karaktereknek kivágni magukat a veszélyből, netalán megegyezésre tudnak jutni a Tíztőrökkel? Talán Juancho nem is olyan együgyű, mint amilyennek elsőre látszik, és ő szervezte úgy, hogy a karakterek – remélhetőleg – leszámoljanak a Tíztőrökkel? És vajon mi mindent rejt a Hatodik Tőr jól védett kincseskamrája?